MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 17 augusti 2010

En bild säger mer än tusen ord...

En bild säger mer än tusen ord...
*
Jag kan ju säga att de senaste 2 dagarna varit mycket händelserika och roliga. Måndagen började med verksamhetsbesök hos Räddingstjänsten i Karlstadsregionen och Sjöräddningen på Hammarö.
*
Medarbetare på Räddningstjänsten berättade för försvarsministern om sin verksamhet och det fanns mycket intressant att ta till sig. I synnerhet hur de arbetar med samverkan och samordning vid extra ordinära händelser.
*
Ett stort tack till Nils Weslien, Åsa Bergsten, Hans Berged, Lars Wendel m.fl. för ett bra och intressant besök!
***
På eftermiddagen fick Sjöräddningssällskapet på Hammarö besök av försvarsministern. Det var ett minst sagt händelserikt besök och jag borde anat oråd när jag mitt ute på vänern fick en fråga om jag kunde hjälpa till lite:-) Självklart ville de demonstrera förförsvarsministern hur en livräddning går till ute till sjöss och som den lojala medarbetaren som jag är kände jag att jag var tvungen att offra mig.
*
Se gärna filmen från Sten Tolgfors besök i Värmland och jag hoppas ni får er ett gott skratt när ni ser mig i den underbara dräkten plaskandes i vattnet!
*
Albin Axelsson från MUF Värmland har gjort filmen.
*


Eller som en viss annan person uttryckte det: "Minister kastar medarbetare överbord"
*
Oerhört intressant besök där vi fick lära oss mycket. Det var beundransvärt hur mycket ideellt arbete som faktiskt läggs ned för att hjälpa människor i nöd. Carina som var en av de ideella krafterna, berättade för mig att det var värt all tid och energi när man får den värme och uppskattning från en som blivit räddad. Det värmer verkligen i hjärtat
Ser fram emot nästa besök hos sjöräddningen då jag hoppas på att få lära mig ännu mer (hoppas dock jag slipper att "kastas" i denna gång!
*
Stort tack till Carina, Jenny, Martin, Björn och Carl Arne för ett upplevelserikt besök!
*
Tidningarnas respons efter försvarsministerns besök i Karlstad och på Hammarö:

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...