MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 26 mars 2011

Verksamhetsbesök hos Attendo!

I fredags hade jag en fullspäckad dag tillsammans med Attendo. Verksamhetschefen Åsa Cooper lotsade mig runt på deras olika verksamheter i Karlstad under en heldag. ********************************************************************************** Det var mycket intressant att se hur Attendo arbetar och vilken inriktning de har inom sina olika verksamheter. Hur de arbetar med kvalitetsutveckling, deras vision och värderingar där målet är att stärka individen utifrån behov, önskemål och förutsättningar. ******************************************************************** Eftersom det var våffeldagen blev jag givetvis bjuden på våfflor av verksamhetschefen Karin Hammarström-Gull i den aktivitetslokal som de har för sina kunder på Ulvsbygatan i bostadsområdet Norrstrand. Där fick jag inte bara träffa positiva medarbetare utan också flera besökare som berättade för mig hur mycket de uppskattade att ha en lokal som de kan träffas och umgås i. ******************************************************************************* Det är inte bara kunder som kommer till de aktivitetslokaler som Attendo har i de olika bostadsområdena. Alla boende i områdena är välkomna och deras aktiviter utannonseras alltid i förväg i trappuppgångar, affärer etc. ************************************************************************* Jag besökte 3 verksamheter där det också fanns aktivitetslokaler under dagen (Norrstrand, Herrhagen och Wåxnäs). Det var glädjande att få se hur välbesökta samtliga av dessa var och att detta faktiskt är en del i deras verksamhet som prioriteras och ständigt utvecklas. Som en av medarbetarna sa: * ************************************************************************
"Att sätta guldkant på våra kunders tillvaro är det bästa med det här jobbet. Att alltid ha utrymme att kunna göra olika saker med dem är jättevärdefullt både för mig som personal men också för våra kunder."


**************************************************************************************'
Jag fick med mig mycket intressant information denna dag. Som alltid när jag varit ute på intressanta verksamhetsbesök, fick jag många tankar, ideér och funderingar som jag kommer utveckla vidare och försöka få in i rätt fack! ' ***********************************************************************************
Stort tack till verksamhetscheferna och medarbetarna på Attendo för en givande dag!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...