MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 4 oktober 2011

Min lilla flock

Jag får ofta frågor om hur många hundar vi har egentligen och vad det är för raser. Jag kan göra det enkelt för mig och säga att alla 5 är terrier. Det är dock olika sorter. Sedan är det en helt annan historia hur det blev så många som det blev och den kommer jag inte dra här och nu.
***
Jag kan bara säga att vår familj har ett stort

När jag nu gick igenom lite bilder från sommaren som gått, hittade jag några bilder på alla våra ögonstenar.

Dessa vill jag givetvis dela med mig av....

Låt mig presentera vår lilla fyrbenta flock:
Greta. Tibetansk terrier. Gammel-Greta. En sak som hon är duktig på är att vråla eller möjligtvis yla. Det gör hon så fort hon vill något eller helt enkelt är glad, Vanligtvis är rasen långhårig men eftersom ingen av oss är värst flitiga på att hålla på med att borsta, klipper vi ned henne. Vilket hon själv verkar trivas mest med också:)









Pimpim. Engelsk staffordshire bullterrier. En sådan där "farlig kamphund". Som jag alltid sagt, det är inte hundens fel utan det är hundägarens fel om en hund blir aggressiv. Det här är världens underbaraste ras och det finns en anledning till att rasen har smeknamnet Nanny-dog i England.
















Olga. Yorkshire terrier. Även kallad tjock-Olga. Hennes största intresse i livet är mat:) Vi har fått sätta lås på sopskåpet och skafferiet eftersom hon gärna "bryter" sig in där och roffar åt sig mat. Vi har kämpat med hennes vikt från den dag vi fick henne (hon var då 4 år). Då vägde hon 5,7 kg!! I dag ligger hon dock på en mer normal vikt för yorkar MEN det är ständigt en kamp:)





Den ryska prinsessan eller Vivi den förskräckliga som vi också kallar denna lilla argbigga/Rysk toyterrier. Avskyr alla andra människor utom familjen. Biter med 100 % säkerhet. Som tur är väger hon bara 1,4 kg:)

Bianca. Vår lilla flicka och en kopia av sin underbara bror ModeratAlgot. Vi var bara tvugna att behålla henne från den senaste kullen:)

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...