MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 20 maj 2014

Det är inte normalt att döpa sina fiskar...men vem vill vara normal då?

Reinfeldt, Doris, Jerry...


Ok, lite overkill kanske vissa tycker det är, när vi döper våra fiskar men så är det. Och är det någon tröst, är det bara vissa som får ett namn ;-) 

Idag har vi i alla fall haft den tredje akuta räddningsaktionen sedan det blev dags för de små liven att flytta ut till stora dammen. Har man haft 12 karpar/guldfiskar inne i akvariet inne över vintern (som är alldeles för litet) och bytt vatten 1 ggr i veckan för att de inte ska dö... Ja, då kämpar man för deras liv när någon av dem äntligen fått komma ut i det fria och blir sjuk!

Idag var det dags för Reinfeldt att bli dålig av någon svampsjukdom, så Konstapel Kopparklint fick kasta sig iväg och köpa medicin på djuraffären. 

Sedan vet jag inte om han åkte dit med stil direkt, eftersom en av våra vänner kom hit för att visa upp sitt nya "vrålåk" och erbjöd sig att skjutsa honom. Saab 96:a med rattväxel i all ära men jag kan ju säga en sak, älskar modellen men flames känns inte riktigt jag. När jag körde en sådan bil sist var väl för sisådär 25 år sedan när jag var fyllechaufför. Då small det till och vips åkte ena bakhjulet av och studsade förbi bilen. En något förvånad Marléne satt bakom ratten och gapskrattade (som alltid när jag blir rädd). Som tur var hände ingenting allvarligt men vi kom inte så långt som vi tänkt oss. 


Nu får vi se om Reinfeldt blir frisk, vore tråkigt att förlora den största och mest betydelsefulla fisken i dammen.


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...