MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 24 oktober 2011

Let me entertain you! Några elaka citat SAMT en och annan liten arg lapp...

Denna text fanns på en inskickad lapp under rubriken: "Allemansrätt? I h-vete heller..." på argalappen.se hemsida:) som för övrigt är en av mina favoritsidor på nätet.

Jag älskar böcker med lite annorlunda innehåll. Som sticker ut lite. Som får en att dra på smilbanden. "Världens elakaste citat" av Leif Eriksson och Kristoffer Lind är en sådan.

Jag älskar svart humor och det är många gånger det lite förbjudna som roar mig mest. När det gäller citat är det många av dem som är tänkvärda och användbara i diskussioner. Jag har tidigare vid flera tillfällen uppmuntrat till att använda citat mer (då av den mer tänkvärda sorten:).


Det är dock bråkdelen av dem som är roliga...


Jag kommer här ta med några av de citat som jag tycker är roliga. Mer eller mindre cyniska och ondskefulla. Mer eller mindre passande. Det var ju trots allt ett tag sedan som jag hade med ett humorinslag på bloggen:)

Avslutar och börjar också med ett par arga lappar. Texten på dessa har jag hämtat från argalappen.se

Det är bättre att hålla tyst och bli misstänkt för att vara en idiot än att öppna munnen och undanröja varje tvivel.
Abraham Lincoln

Jag älskar barn, i synnerhet när de gråter – för då tar någon bort dem
Nancy Mitford


Apropå skillnaden mellan att vara chef och ledare...
En chef är en person som kan se allting från två håll: Sitt eget håll och fel håll.
Okänd


Att gifta sig för att få sex är som att köpa en Boeing 747 för att få gratis jordnötter.
Jeff Foxworthy

Braddock: Du är full Winston!
Churchill: Du är ful och i morgon kommer jag att vara nykter.
Betsy Braddock och Winston Churchill


Jag har aldrig tagit livet av någon, men jag har läst en hel del dödsannonser med stor förtjusning.                                                                            
Clarence S. Darrow


"När vi säger elaka saker till varandra är vi spydiga snarare än otäcka och ondskefulla, även om en elakhet kan vara både otäck och ondskefull. Den spydiga elakheten ligger ironin nära och de elaka citaten i den här samlingen befinner sig i ett gränsland där spydigheten närmar sig ren cynism (...)"
Hämtat från förorden i boken "Världens elakaste citat"...
Denna text fanns på en inskickad lapp under rubriken: "Dedikerad med stort D" på argalappen.se hemsida:)

Förutom David Batras bok: Den som inte tar bort luddet ska dö! finns nu även boken: "Arga lappens bästa" - I den finns alla guldkorn bland lappar som besökare till bloggen: argalappen.se skickat in genom de snart 3 år som bloggen funnits!


 Arga Lappens Bästa
Mera humor?
Allt från att trampa i överraskningar som inte luktar alltför gott till Stand up komikern Dane Cook...

1, 2, 3, 4, 5, 6


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...