MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 8 oktober 2011

Juholt med fingrarna i kakburken...medvetet eller inte?

Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta över Juholt svar på hur han i framtiden ska förebygga sina ohederliga sidor. Med hans förslag på säkerhetsåtgärder känner man sig ju mycket tryggare...INTE DIREKT!
Reportern: "Vad kommer du att göra annorlunda för att förhindra dessa historier igen...?"
Juholt: "Ja, jo, jag har installerat farthållare på bilen...jag har försäkrat mig om att jag överhuvudtaget inte gör något ehm... JAG går inte mot röd gubbe! Jag ska göra mitt yttersta för att jag inte ska svika dom som tror på Socialdemokraterna och dom som tror på politiker i allmänhet." Etc.

Det här är fruktansvärt och rent ut sagt för jävligt. Enligt Aftonbladet så har toppkällor inom partiet redan 2009 varnat honom för fusket. Om det är så är det ett medvetet val från hans sida - ett kalkykerat risktagande för att tjäna sig en liten hacka på skattebetalarnas pengar.

Sådant här drabbar oss alla förtroendevalda och jag kan bara säga att det är tragiskt när sådant här händer OAVSETT partitillhörighet!


Mycket vill ha mera...
Snabbkoll: Juholts ekonomi:
Inkomst av tjänst
Som partiledare för socialdemokraterna tjänar Håkan Juholt 144 000 kronor i månaden. Av det är 56 000 kronor lön från riksdagen. Resten skjuter partiet till. 2010 tjänade han 1 047 893 kronor.
Inkomst av kapital
10 478 kronor.
Fastighetsinnehav
Håkan Juholts radhus i Oskarshamn, där han är skriven, är taxerat till 300 000 kronor. Beräknat värde enligt SCB:s K/T-tal är 588 000 kronor. Han har 0 kronor i lån på fastigheten.
Rot/rut
Håkan Juholt nyttjade avdrag för 2 844 kronor förra året. Om det är rut eller rot är inte offentligt, men Juholt har själv sagt att han inte nyttjar rut-avdraget.
Aktieinnehav
Direktägda aktier med ett värde över två basbelopp ska redovisas för riksdagens ekonomiska register. Juholt har inte uppgivit något sådant aktieinnehav.

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...