MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 17 oktober 2011

Två intressanta samtal i dag - kom inte här å kom utan att tycka och säga mycket...

...det blir inte utvecklande då!

I dag hade jag besök av två tjejer som läser socionomprogrammet på Karlstads Universitet. Det är alltid roligt att få frågeställningar från studenter eftersom det för mig är ett givande och tagande under samtalet. Frågorna de ställer till mig gör att jag får fundera på svaren samtidigt som det också ger mig insikt i vad som diskuteras och tas upp i deras utbildningar. I dag hoppas jag att jag sådde ett litet frö om hur man skulle kunna utveckla arbetet med att uppmuntra unga till att söka utbildningar och arbeten inom vård- och omsorgssektorn.

Samtidigt som vi diskuterade möjligheterna till hur unga kan sätta guldkant på tillvaron för äldre även här i Karlstad...hoppas det finns några unga entreprenörer som ser möjligheterna!

Tack Sandra x 2 för ett utvecklande samtal!

Det andra samtalet fick jag över telefon. Det handlade om att man borde röra om i grytan ännu mer politiskt. Att man skapar och tar diskussioner när möjlighet ges-exempelvis i fullmäktige. Att man står pall även om det ibland kan bli lite hett om öronen -när det kanske är någon eller några som tycker att man tycker lite för mycket eller inte ska komma här och komma minsann:)

I politiken ska det ska vara högt i tak och ska man utveckla den måste man diskutera, lyssna, ta med sig budskap och föra ut budskap. Ett ständigt givande och tagande där det alltid ska finnas utrymme för nya idéer och nya krafter. Alla tycker givetvis inte lika. Det viktiga är att man får tycka och vara olika. Bort med jantelagen och in med antijantelagen!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...