MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 10 juni 2011

Dane Cook - en klass för sig i humorfacket...

Ibland behöver man bara få vila ögonen på något riktigt roligt och som vanligt smaken är som baken. Detta är iallafall något som jag vek mig av skratt av när jag såg första gången.

Jag måste erkänna att jag inte är någon stor fan av Stand-up Comedy om det inte är någon som är riktigt, riktigt bra. En sådan artist är i min värld amerikanen Dane Cook. Första gången jag såg honom, var för drygt ett år sedan. Det var en ren slump att jag såg showen "Vicious circle" när jag lite halvtrött satt och zappade på tv:n. 

Allt är givetvis inte bra men det som är det, är riktigt kul...

Han har alla attribut för att jag ska vika mig av skratt när han uppträder. Han är sjukt rolig, har ett makalöst kroppsspråk och den kombinationen gör att jag blir full i skratt bara jag ser honom.

Jag kan bara rekommendera honom OM man tycker om Stand-up with a twist:)

Dane Cook Vicious Circle: "Breaking & Entering":

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...