MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 8 april 2011

In med lite mer humor - som lovat!

Texten är hämtad från en bild på en arg lapp som finns argalappen.se

Jag tror på att ha en levande blogg där ämnen mixas.
Visst jag är politiker, men jag är också mamma, hustru, hundägare, MMA-älskare, bilälskare, otursförföljd, inte feminist utan humanist. Älskar humor. Tror det går att vända det mesta negativa till något positivt. Älskar att skriva. Hatar orättvisor. Värnar om barn som inte växer upp under trygga omständigheter, utsatta grupper. Är personlig men inte privat. Är fylld av kärlek. Respekterar ärliga människor. Tycker inte om elakheter Föraktar falska människor. Är intresserad av människor, beteendevetenskap, retorik, kommunikation , konflikthantering mm.

Just därför ser min blogg ut som den gör...
Just därför har jag svårt för att bara inrikta mig på ett område. Att blogga för mig är att föra ut mina tankar om vissa saker som fyller mitt liv sedan är det inte sagt att det inte blir mer om ett ämne än om ett annat. Det är just det som är charmen. Det är också det som är utmaningen - att försöka blanda ämnen med jämna mellanrum: humor, politik, med glimten i ögat, fakta, kunskap, erfarenheter, ilska, humor, glädje och med tårar...

Jag har tänkt på det många gånger när jag läser olika bloggar
- jag uppskattar de som vågar bjuda på sig själva, går lite utanför ramarna och är personliga men inte privata. Det blir så mycket mer levande. Jag tror dessutom att den politiska bloggvärlden skulle kunna lyfta sig ett snäpp genom att fler faktiskt skrev om något annat än just politik:)

En del gör det, en
del gör det inte - en del skulle behöva göra det...

Nåväl, jag ska nu infria ett löfte. I mitt inlägg:"Den som inte tar bort luddet ska dö" - humor på hög nivå, citerade jag David Batra´s bok: "Det här var ju tråkigt". Jag lovade sedan att jag skulle återkomma med ytterligare "klipp" från hans bok. Så håll till godo...

(Samtliga texter är hämtade från texterna som finns på lapparna/bilderna i boken-bilderna i hans bok är givetvis roligare när man ser hur många av dem är handskrivna...)


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...