MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 19 april 2011

- They fuck you at the drive thru! Är jag den enda...

...som vid flera tillfällen blivit "blåst" på mat som man köpt i Mc´donalds drive-in?

Jag vill inte säga att det är ofta jag äter på Mc´donalds eftersom jag föredrar hemlagad mat framför deras utbud, det händer dock någon gång i månaden att jag gör det. Idag fick jag dock nog av att handla där på ett tag och uppenbarligen har jag tröttnat såpass mycket att jag till och med jag orkar lägga ned energi på ett litet inlägg som detta. För att förklara varför jag slutligen bestämt mig för att dissa donken:)

Det är åtskilliga gånger som jag handlat där och efter man kört därifrån och öppnat det man trott att man köpt, har jag upptäckt att något saknas - allt från sötsur sås, majonäs, ketchup, dryck etc. Det är heller inte någon enstaka gång som detta inträffat utan det har varit bra många gånger som jag eller någon annan i familjen råkat ut för detta.

Nu i dag var det dock inget av ovanstående som saknades utan denna gång var det något helt nytt som saknades. Det saknades nämligen 2 nuggets + 1 chicken wing när min dotter väl öppnat sin påse med mat.

Nu kanske en del undrar varför jag inte vänder tillbaks och påtalar detta - att jag liksom får skylla mig lite själv...

Oftast upptäcker man detta när man kört därifrån. Såpass långt att det inte är värt att vända tillbaks. Dessutom finns det en anledning till varför jag kör igenom drive-in och det är för att jag endera inte hinner gå in och äta eller så är jag helt enkelt för lat. Med tanke på orsakerna till varför man väljer drive-in känner man sig heller inte värst motiverad att åka tillbaks pga. ett par ynkliga nuggets och en kycklingvinge.

Många bäckar små...

Jag blir dock ganska irriterad när detta händer. Pga. detta har också blivit noga med att kolla upp så att såser och annat finns med. Det gjorde jag även idag och till min glädje var den sötsura såsen var med:) istället blev jag det andra kort....

Nu är detta ingen stor sak men det skapar onödig irritation...

Man ska ju inte behöva riva upp varje påse/paket för att kontrollera att allt är med. Jag förstår att det ibland kan vara stressigt men när sådana här saker händer gång på gång tröttnar man till slut och slutar handla där.

En tyst undran...

Är det bara jag som råkar ut för detta eller är det fler som går miste om diverse saker som man betalat för på Mc´donalds.

Kanske mitt oflyt som vanligt? Kanske inte:)))

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...