MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 11 april 2011

Topp 5 - förra veckans mest lästa inlägg på min blogg...


(...) Under gårdagen kunde man se ett inslag på TV4 om hur Sverigedemokraten Erik T Johansson återinsätts som nämndeman i Karlstads Tingsrätt.

Erik T "Chefen" Johansson borde tänka över sina uttalanden/sitt resonemang eftersom de är kränkande och gör andra människor förbannade, sårade och ledsna. Jag tycker personligen att hans uppfattning inte främjar synen på alla människors lika värde.... (...)

Etc.

*  *  *

Eftersom jag nyligen bloggat i ämnet sex & samlevnad, fick jag ett tips om att läsa Aftonbladets Wendela som använt Åsa Erlandsson som krönikör om frågan med sexualundervisning.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article12835276.ab

Wendela har även tidigare tagit upp hur man pratar sex med sin tonåring. Lite kontroversiellt som alltid när man läser kommentarerna till dessa artiklar.

Det bekräftar bara vilket känsloladdat men ack så viktigt ämne detta är.

Etc.
*  *  *

(...) Att skitsnack förekommer mer eller mindre på en arbetsplats är tyvärr oundvikligt men man göra saker för att förebygga det 

Medlöpare håller processen vid liv. De behöver inte öppet ta ställning eller visa att de håller med - tvärtom kan de ha motsatt uppfattning. De står ändå och tar emot information - lyssnar på vad den andre säger. De sätter inte aktivt sätter stopp för det som pågår - de bidrar indirekt till den dåliga kulturen. I en organisation är medlöpare en förutsättning för att skitprat/motarbeta andra, ska få näring. Det man ska komma ihåg är att de som lyssnar ger syre till elden. Om ingen lyssnar....(...)

Etc.
*  *  *

(...) Eftersom jag är ett stort fan av ordspråk och citat tänkte jag införa månadens tänkvärda ord på min blogg.

Ett uttryck som jag ofta använder är: "Det finns alltid två sidor av ett mynt". När det gäller tänkvärda ord finns självklart olika tolkningar - man bör sätta dem i relation till hur de används/har använts för att på bästa sätt kunna reflektera över dem.

Först ut är följande:

Den som pratar skit om andra när du är med... (...)

Etc.
*  *  *

(...) Jag tror på att ha en levande blogg där ämnen mixas. Visst jag är politiker, men jag är också mamma, hustru, hundägare, MMA-älskare, bilälskare, otursförföljd, inte feminist utan humanist. Älskar humor. Tror det går att vända det mesta negativa till något positivt. Älskar att...(...)

Etc.
*  *  *
Ha en underbar vecka i vårsolen!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...