MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 25 september 2010

Familjen är viktigast!

Även om det varit helt otroligt roligt under valrörelsen är det ganska skönt när det är över. Man känner sig lite som en urvriden disktrasa:-) Nu kan livet börja återgå till det normala igen och man kan börja ta igen sådant som fått stå tillbaks de senaste veckorna. Exempelvis träning, myskvällar, slappa, läsa, umgås med vänner etc.

Häromkvällen när jag och älsklingen satt och myste framför tv:n med barnen tänkte jag på hur värdefullt det är att ha en familj som älskar en och stöttar en i vått och torrt. Det finns inget som är viktigare än det!

Det värmer otroligt mycket och ger en styrka att varje morgon få höra av sin make innan man går till jobbet att man är älskad och är fin...

...du är underbar du med Fredrik!

Det värmer otroligt mycket att få höra av ens barn att man är världens bästa mamma och samtidigt får en sådan där underbar kram...


...ni är mina idoler!

Detta är bekräftelse om något och det är det som gör att man känner sig lycklig och värdefull.

Det är viktigt att man inte glömmer bort vad man har och prioriterar det i första hand. Även om man periodvis har det hektiskt i sitt arbete så vet jag att jag har en familj som supportar mig, finns där för mig, stöttar mig när det är tungt och de vet att jag gör detsamma för dem.

Det är sann kärlek och trygghet...



Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...