MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 9 april 2011

Favorit i repris - dumheter på hög nivå!

Jag har ägnat en del av min tankeverksamhet åt detta, men jag vill betona att det inte egentligen är en viktig fråga. Det är mest en sådan där sak som jag mest skakar i huvudet åt och undrar:

Vad var det där?

Lambi limited edition...

När jag satt vid tv:n härom kvällen och såg reklamen första gången, började jag fundera...Varför i hela friden har man tagit fram ett toapapper i begränsad upplaga?

Lambi lanserar nu ett nytt toapapper genom bl.a. tv-reklam. Tydligen har Lambi hållit på med denna lansering under några år, men jag har inte reflekterat över det förrän nu (misstänker att tv-reklamen gjort verkan:-)

Denna begränsade upplaga av toapapper har ett speciellt mönster och kvalitén på det ska vara utöver det vanliga:-) Det framgår dock inte om det också har någon ytterligare speciell banbrytande funktion...

Eftersom de lanserar det i "Limited edition" kan jag inte låta bli att undra vad för speciell upplevelse de vill ge till sina användare genom detta nya revolutionerande toapapper? Efter lite kortare efterforskning fick jag svar på min fråga...På Lambis hemsida så förklarar man det så här:

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/lambi-satin-cherry-rhymes-foer-ett-trendigare-badrum-199938

– Lambi Satin Cherry Rhymes är årets trendfärg i kollektionen Satin Trend. Vi vill underlätta för alla trendmedvetna och inredningsintresserade konsumenter att skapa den där känslan av extra lyx även i badrummet, säger Sophie Mårtensson, Brand PR Manager på Lambi. Det är de små detaljerna som gör så mycket, som ett toalettpapper av högsta kvalitet i en nyans av körsbär, fortsätter Sophie.

Ja, vad kan man säga:-) att jag inte förstod detta! I min värld och i vår familj så struntar vi fullständigt i mönster, färg på toarullen. Det viktiga för mig är att det är funktionsdugligt och att det är mycket på rullen för pengarna! Jag struntar fullständigt i om det matchar mina handdukar eller känns som sidentyg.

Det är ett toapapper för bövelen! Här går väl ändå gränsen för inredningsprylar och det måste ligga högt på listan över onödiga saker-finns det människor som bryr sig om detta?

Publicerades 2009-06-13

2 kommentarer:

Torbjörn sa...

Hmmm... Har man inte för mycket personal på det här företagets marknadsavdelning tro?

Anonym sa...

Ja, men det är ju helt otroligt vad värdelöst.

Vivian...

Vivian...