MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 22 mars 2010

Nu är det snart dags för lite extra hardcoreaction sett från ringside!


Nästa helg är ÄNTLIGEN tiden inne för The Zone "Evolution" i Göteborg. Jag tror det kommer bli riktigt roligt och många intressanta matcher där flera av deltagarna kommer hålla hög klass!

Jag tycker det är kul att det i Sverige anordnas sådana här galor och som jag tidigare skrivit i samband med den kritik som förts mot sporten så är Sverige ett föregångsland med medicinsk expertis som kontrollerar utövarna både före, under och efter varje match. Det finns inga sporter som omges av ett så skyddande regelverk som proffsboxning och MMA.

Gå gärna med i denna grupp på facebook:http://www.facebook.com/group.php?gid=220212216904&ref=ts

Det finns mycket att se fram emot nu under våren i MMA-världen - nu närmast givetvis The Zone den 27 mars och samtidigt som det går av stapeln går UFC 111. Läs mer på MMABloggen.

Jag kan också nämna att jag för några veckor sedan köpte Fedor Emelianenkos bok: FEDOR - "The Fighting System of the World's Undisputed King of Mixed Martial Arts". En läsvärd bok som jag kan rekommendera. Den (bland vissa andra böcker kring ämnet) visar hela spektrat kring kampsporter där vikten av mental träning framhålls såväl som disciplin och man får en mer förståelse för hur hängivna och engagerade de som satsar helhjärtat på MMA är till sin sport.

Jag hoppas sporten fortsätter utvecklas framåt med gott ledarskap-tränare som är goda förebilder. Det tillsammans med den medicinska expertisen med bra kontroller före, under, efter matcher samt domare som bryter i god tid - gör Sverige till ett föredöme för andra länder.

Detta blogginlägg tillägnas "hovdamen" fröken Åkerström som har 0 förståelse för denna passion som jag har:-))

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...