MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 4 januari 2011

Första arbetsveckan detta år och snökaos i trafiken...

Det är med stor spänning som jag nu påbörjat mitt uppdrag som ordförande i Vård- och omsorgsnämnden. Än så länge är det en hel del praktiska saker som ska lösas men jag har i allafall varit uppe på ledningskontoret och fått nyckeln till mitt kontor i dag och jag ser fram mot att få installera mig där.

Visst är det mycket som man ska sätta sig in i nu till en början men samtidigt som det kommer vara tungt i början är det också spännande!

I övrigt var det smärre intressant att ta sig hem i dag efter jobbet...

Det måste ha kommit ned nästan ett par decimeter och det märks på trafiken minst sagt. Jag blir alltid förvånad över de människor som inte har vett att hålla avstånd och de som tror att de kan komma fortare förbi i den andra filen när det är helt tvärstopp i den andra och filerna går ihop längre fram ...

Hur tänker man då egentligen eller tänker man överhuvudtaget?

Jag kom hem säkert i allafall - från ett snökaos i trafiken till ett annat hemma på gården. Ibland, fast bara i bland vill jag understryka, kan jag bli avundsjuk på de som bor i lägenhet. I dag var ett sådant tillfälle när man såg all snö som bara väntade på att bli undanskottad hemma! Men som jag alltid brukar försöka tänka: "Se det från den positiva sidan!"-man får ju lite motion iallafall och det är välbehövligt efter allt man stoppat i munnen under jul.

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...