MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 12 oktober 2013

Wild and crazy i biltvätten med Fru Kommunalråd Kopparklint och Herr Landstingsråd Larsson...

Ok, Fru Kopparklant har varit igång igen och denna gång råkade jag dra in Herr Landstingsråd Larsson i mina bravader...

Stressad som man alltid är nu för tiden tänkte jag att jag på en lunch denna vecka skulle åka och tvätta bilen. Eftersom  jag och Herr Landstingsråd Larsson var på samma konferens och det var lunchuppehåll, så frågade jag om han inte ville ta lite luft och hänga på som sällskap!

Eftersom min pärla var väldans skitig så jag tänkte inne på macken (mot mina principer och förlåt älskade Konstapel Kopparklint:) att det får bli en tvätt med borstar:-) Sagt och gjort stod vi i tvättkön och väntade. När det var min tur kör jag fram, går ur och drar streckkoden till mitt superspecialprogram. Larsson frågar då om vi ska sitta kvar i och jag svarar: Ja, självklart sitter vi kvar i bilen...

Vi står sedan en stund till och väntar utanför infarten till tvättmaskineriet och när det blir dags för mig att köra in, startar jag bilen. Av ren reflex sätter jag på mig bilbältet varvid Larsson lite skämtsamt frågar:

"Oj, går det vilt till här inne så att man måste ha bilbältet på sig?"

Jag skrattar till lite och säger att han nog kan vara lugn, samtidigt som jag i mitt stilla sinne undrar om han aldrig tvättat sin bil i snabbtvätt någon gång tidigare.

När jag kör igenom första stationen med avfettningsspray, blir jag lite tveksam till borstarna eftersom jag hört att man aldrig ska ta dem men i nästa sekund drar jag slutsatsen att det nog inte är någon fara ändå. De är ju ändå bara gjorda av något liknande disktrasmaterial. Ser helt harmlösa och soft ut! 

'Harmlösa och soft' visar sig vara helt tvärtom dock...

Strax därefter drar cirkusen igång och jag inser med ens att det inte var lacken jag skulle vara orolig för. Tydligen är inte mina rutor gjorda för disktrasborstar (som blir extra våta). Det  fullständigt öste in vatten, avfettning, lödder och gud vet allt, in i bilen där vi i godan ro satt! 

Herr Landstingsråd Larsson intog en väldigt märklig ställning och jag fick ett hysteriskt skrattanfall som vanligt när det händer sådana här panikartade saker. Kaoset var ett faktum och det blev extra spännande när vi inte riktigt visste om borstarna skulle åka samma väg tillbaks, för att inte tala om sköljningen...

Konstateranden:
1. Vare sig jag eller Larsson hade behövt göra oss i ordning i håret på morgonen...
2. Vi var båda väldigt glada över att vi hade svarta byxor eftersom vi blev sjöblöta i baken och skulle tillbaks in på konferensen...
3. Herr Larssons kavaj behövde in på kemtvätt...
4. Jag ska aldrig mer idiotförklara någon när de frågar om det kan gå vilt till i biltvätten eller om man inte ska gå ur och vänta...
5. Bilen blev ren även invändigt...
6. Aldrig mer borstar på en bil som inte har karmar runt fönstren....
7. Ha aldrig säkerhetsbälte på i snabbtvätten för då kan man inte skydda sig mot vatten och lödder genom att klättra runt i bilen!



Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...