MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 21 juli 2010

Om att Mona poserar med ett gäng boxare och tror att hon kan fiska röster

Lite sent om sider måste jag bara lyfta detta med att Mona besökte en kampsportsklubb i Stockholm och poserade med ett gäng boxare. Patetiskt om du frågar mig.

Läste ett mycket bra inlägg på fightermagasine.se som jag stöttar till fullo: "Känns mest som en symbol för att hon är nere för räkning. Frågan är om kampanjen hjälper henne att resa sig på 10."

Hm, skulle inte tro att hon gör det va?

Vad egentligen tror hon att hon ska åstadkomma med denna valkampanj? Hon tillhör faktiskt ett av dom partier som är emot kampsport i många former.

Om hon tror att hon ska fiska röster bara för att hon ger kampsportsvärlden lite uppmärksamhet tror jag nog att hon är ute och cyklar.

Jag tycker det är jätteviktigt att man som politiker engagerar sig i det här ämnet. Många försöker trots allt tvinga ner kampsporten till någon källarlokal i det dolda genom att förbjuda det.

Det blir mest bara falskt om man helt plötsligt dyker upp på en klubb vid ett enstaka tillfälle. Dessutom under valtider där grundsyftet förmodligen bara var att göra en plåtning.

Genomskinligt och inte direkt förtroendeingivande!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...