MASKROSBARN AV MIN TID

söndag 29 augusti 2010

Reflektioner från Vision FC-The beginning

Jag fanns givetvis på plats när premiären av VFC-galan gick av stapeln i Karlstad. Det var en mycket välorganiserad gala från början till slut. Om jag ska se till arrangemanget med allt runtomkring får det gott betyg. Tingvallahallarna var var helt ok även om man förmodligen kommer växa ur den om VFC får det genomslag som det förtjänar. Matchningarna över lag var jämna och det är något som uppskattas från min sida!

Det var flera bra matcher av vilka vissa stack ut mer än andra. Hela galan började med en SW-match mellan Johan Westerberg och Jens Östling. Det var en uppvisningsmatch eftersom Johans match blev inställd med kort varsel pga. sjukdom tråkigt nog. Jens gjorde bra från sig men Johan var vassare och behöll initiativet under hela matchen och vann i första ronden.

Matchen mellan hemmasonen
Johan Sjölin vs. Nicklas Bergman var spännande. Johan gjorde bra från sig i framför allt första ronden där Bergman klappade precis när klockan ringde ut i första rond. Andra ronden gick till till Bergman medan tredje var mer jämn. Vinsten gick till Bergman genom domarbeslut. Hoppas få se mer av dessa fighters i framtiden!

Sedan till debutmatchen mellan
Alen Mansour vs. Fredrik Lindström. Jag säger bara WOW, snudd på kvällens höjdpunkt! Intensiv första rond med många tunga slag från de båda. Alen fick två riktiga smällar där jag trodde att det skulle vara slut men han återhämtade sig - Lindström följde inte riktigt upp. Alen gav ett tufft motstånd tillbaks. Domaren bröt matchen 3.26 in i andra rond efter Alen fick in ett intensivt GRnP. Här var det bra action och en av kvällens höjdpunkter!

Hamid Corassani vs. Martin Begley - Bra match där Hamid vann på armbar. Sedan blev jag lite besviken i slutet när Hamid gjorde något lite mindre genomtänkt, men jag tror han ångrade sig rejält och blev utbuad av publiken men efter förklaring och ursäkt fick han Karlstadpublikens förlåtelse till slut:-)

Slutligen till kvällens höjdpunkt. Matchen mellan Magnus "Jycken" Cedenblad och Valdas Pocevicius. Ja, vad ska man säga - underbart men kort. Domaren bröt i första rond då Cedenblad mountade sin motståndare och matade på slagen. När
Keyvan intervjuade honom efter matchen efterfrågade Cedenblad en riktig motståndare och han bad om ursäkt för att det hade gått så snabbt att avsluta. Han hade velat bjuda publiken på mer men då måste han få ett riktigt bra motstånd.

Hm, jag kan tänka mig ett par som jag skulle vilja se som hans motståndare...

Som sagt mycket bra arrangemang där Jani, Robban, Kalle och Keyvan med flera gjort ett fantastiskt jobb.


Jag ser fram emot The beginning part two- The Sequel...

http://www.fightplay.tv/

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...