MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 21 augusti 2012

Kväv de fega elakingarna....

Hur ska man hantera elaka, konstiga, sjuka kommentarer som kommer in till bloggen?

Visst får man in kommentarer till bloggen som inte är helt ok och det tror jag de flesta som bloggar flitigt får med jämna mellanrum. 

Mitt råd är: Kväv dessa, ge dem inget utrymme. Det är små, sjuka människor som i sin enkelhet tror att de kan komma åt en genom att vräka ur sig den ena elakheten efter den andra... 
 
Det är oftast människor som är avundsjuka eller bittra eller helt enkelt inte har något liv som pysslar med sådana här saker. Finns inga enkla svar hur man ska hantera dem utan det är lite upp till var och en. 

Lite olika råd:
  • Ignorera dem, publicera dem inte...
  • Gör ett inlägg om det där du mal sönder eventuella frågetecken eller påståenden...
  • Leta reda på IP-nummer, dator, adress och sök upp personen i fråga, konfrontera. Det sistnämnda ska man dock vara försiktig med.
  • Hot är aldrig acceptabelt - polisanmäl det direkt
  • Visa att de inte vinner, stå på dig, fortsätt blogga, låt dem inte ta energi från dig...
  • En del menar att man ska publicera alla kommentarer men jag har som princip att inte publicera om det inte är konstruktiv kritik som har god ton. Man behöver inte hålla med om allt jag skriver men man kan föra fram det på ett hyfsat bra sätt!
 
 Kram och ha en helt underbar dag!
 
Läs mer:
http://www.terapisnack.com/topic/hur-bemoter-man-elaka-kommentarer 
http://marlenekopparklint.blogspot.se/2012/04/manadens-tankvarda-ord-kvinnlig.html
 
 
 

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...