MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 6 augusti 2012

Min älskling är tillbaks och igår fick han helkroppsbehandling!

Jajo, jag vet att jag möjligtvis kan vara lite löjlig när det gäller min ögonsten men det är faktiskt min älskling och vi har hållit ihop några år nu och under tiden har vi genomgått många svåra operationer som gjort att våra band till varandra stärkts! 

Han har varit borta från mig ett bra tag men nu är han tillbaks igen. Givetvis behövdes det lite extra omtanke eftersom han varit instängd i ett garage hela vintern och våren, så igår lade jag ned X antal timmar för att få tillbaks glansen hos honom igen. 

Först bad, sedan scrub och sist mjugörande...

De tog mig emot att använda rubbing men ibland har man inget val. Efter det blev det "inpackning" så att han blev riktigt mjuk och fin (dvs. vax)... 

Efter gårdagens behandling och genomgång i motorn var det dags för besiktning idag kl.11.10. Jag höll tummarna, Felicia höll tummarna men tyvärr hjälpte det inte :( fortfarande för höga avgashalter... Fast jag vet att han på Bilprovningen bara gör sitt jobb, vill väl, tänker på min säkerhet etc. etc.kunde jag inte låta bli att ge honom ett evil-eye bakom ryggen och ja, jag vet... Det är bara det att jag blir så fruktansvärt trött på när det krånglar och i synnerhet nu när jag äntligen trodde att vi hittat felet som tidigare spökat med bränslespridarna...

Jag vet dock att jag inte är ensam om att ha detta problem...
Mer frustration, mer tid och mer jobb men vi ger oss inte, han ska bli frisk nu om vi så ska jobba 24/7 framöver...

Snygg är han iallafall!

 
 

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...