MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 12 september 2014

Bästa hånglet på länge!

Alpackor flyttar in på vårdboende?

Jag blev inbjuden till Wermlandsalpacka för att diskutera möjligheten att låta några alpackor bli en del av ett vårdboende i framtiden.

Karlstads kommun har kommit en bit på väg när det gäller att använda “vårddjur” i verksamheter som finns till för våra äldre i kommunen. Det finns huskatter på vissa av våra vårdboenden och även en vårdhund som heter Doris.


I USA, Holland och Tyskland bl.a. ligger man ändå långt före när det gäller djurunderstödda aktiviteter och terapiändamål. Därför blev intresset stort när diskussionen om att alpackor eventuellt skulle kunna flytta in på något av våra vårdboenden i Karlstad.

Jag blev mycket imponerad idag när jag tog med mig ett par tjejer från MUF Värmland och åkte dit för att lyssna in hur Sven Persson hade tänkt sig. 

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...