MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 27 september 2014

Maskrosflickan i Göteborg...

Nyligen hemkommen från Bokmässan i Göteborg där jag presenterade min nya bok Maskrosflickan. Tid för reflektioner. 

Har redan tidigt kommit fram till och konstaterat ett denna bok skapar mer eftertanke hos läsaren och sätter känslorna på spel på ett helt annat sätt mot den första. 

Detsamma gäller mig själv. Frågorna som jag fått när jag intervjuats kring boken har varit tuffare och mer ingående för mig själv. Är inte så konstigt när man faktiskt vänt ut och in på sig själv och lämnat ut det allra innersta som jag denna gång valde att göra. 

”Jag blev så arg på dig när du satt där i bilen och var på väg att betala två torpeder att slå sönder knäskålarna på den som skadat din mamma”


Ja, många känslor blir det för de som läst boken. Sådant är mitt liv och jag är så tacksam att jag tog rätt beslut och faktiskt valde rätt väg. Jag är också tacksam över att jag faktiskt mött personer i mitt liv som haft dörren på glänt, sett mina resurser och tagit tillvara på dem. Bekräftat mig. Fått mig att blomma och skapa nya knoppar... 

En sådan person är faktiskt Per Schlingmann som är den som från början när jag kom in i politiken, såg något hos mig, gav mig möjligheter att utvecklas och hela tiden uppmuntrat och hjälpt mig vidare i politiken men främst i mitt skrivande. Han var liksom den som gav mig den sista pushen som krävdes för mig. Efter att han läst båda mina manus och gav mig sina förslag på förbättringar, kände jag mig trygg och taggad. 

Per är en fantastisk man som inspirerar många, inte minst med sin senaste bok Urban Express!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Marlene. Vi var och skulle lyssna på dig när du skulle komma till Sundsta-Älvkullen på vår temadag och föreläsa men du kom aldrig för det hade blivit något fel. Jag hade verkligen sett fram mot detta eftersom jag o min kompis (som också var med) har det verkligen jobbigt hemma på olika sätt och ville hra med dig hur vi ska göra.Skolan är bra men det känns som inte kuratorn tar det på rätt sätt när man pratar om det och min kompis vill inte gå dit alls. Snälla kan du inte försöka komma hit så att vi får möjlighet att kanske ställa frågor och lyssna på hur du gjorde.

Tack på förhand :)

Vivian...

Vivian...