MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 16 juli 2012

Min tomt är INTE någon SPA-anläggning för slemmiga varelser!

Nu räcker det, det är verkligen inte roligt längre!!
Inte nog med att det var en stor orm på tomten förra veckan så satt det en stor padda på poolkanten efter att jag klivit i. Dessutom satt den under poolöverdraget lite undangömt eftersom vi bara dragit undan hälften. Ibland undrar jag om det verkligen är värt att ha en damm för det verkar vara ett paradis för grodor, paddor och därför också snokar (alternativt extremt ovanliga och giftiga afrikanska nätmambor) eftersom de tydligen älskar grodpaddor av alla möjliga sorter. 

Jag kan ju lugnt säga att det gick undan när min käre make drog mig intill sig i poolen när jag klev i, kramade mig och sa: "Jag skulle kunna vara elak nu älskling men lägg märke till att jag inte är det. Jag är rädd om dig efter den traumatiska upplevelsen med den farliga ormen..." (lite sarkasm i rösten fanns det). Därefter pekar han mot det feta slem-äcklet som sitter 2 meter från mig och flåsar. Då gick det undan kan jag säga...

Jag kan ju ändå mysa lite när jag tänker på att Konstapel Kopparklint inte var 2 meter från när han upptäckte den. Han simmade nämligen runt med cyklopet för att kolla linern och när han steg upp till ytan så hamnade han öga mot öga med herr Tjock-Padda xD. Där fick han igen lite för att han mobbade mig med att jag trodde att ormarna tar ormpendeln från stan ut till Kopparklint´s SPA...

För kännedom så bor inte herr Tjock-padda här hemma längre eftersom jag och min ständige hjälte till son, tog vespan och körde bort honom härifrån. Paddor är nämligen giftiga för hundar och någon sådan historia vill jag inte vara med om något mer. Pim-Pim älskar nämligen att äta äckelpaddor och det var INTE roligt när det inträffade för några år sedan....



2 kommentarer:

Linnea Elg sa...

Usch jag har verkligen fobi för paddor & grodor, de är så himla äckliga och läskiga.. Tyvärr så har vi också en damm ungefär 50 meter ifrån tomten så vi har gott om påkörda (och levande också för den delen) på vägen, och en liten hund har vi med.. Hoppas att du slipper de hedan efter!

Marléne L Kopparklint sa...

Det hoppas jag också Linnea! Inte så fräscht direkt.

Vivian...

Vivian...