MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 27 februari 2013

Solsken-bästa botet mot en dålig start på dagen...


Morgonen och förmiddagen började inte så där jättebramutan jag var helt tvärsäker påmatt det skulle bli en sådan där: Jagskullealdrighaklivituppursängendag. Ni vet en sådan där dag då allt glider mellan fingrarna och åker i golvet, man snubblar, trampar i hundskit osv. 

Min dag började med att jag öppnade dagens tidning och möttes av en artikel som gjorde att jag blev ganska förbannad. Sedan fortsatte den i irritationens tecken ända fram till lunch och Murphy's lag gällde hela tiden-sannolikheten att allt skulle krångla var 100 %. 

Sedan helt plötsligt vände det...

Jag och Hampus satt ute vid busshållplatsen i finaste vårvädret och väntade på bussen in till stan. Då vände allt och mitt dåliga humör byttes ut mot vårkänsla, kärlek och glädje! 

Dagen förvandlades till bästa vårdagen som jag tillbringade med finaste sonen och när Konstapel Kopparklint äntligen slutade och hämtade oss båda utanför mitt jobb kändes livet så där himla underbart! 

Ibland behövs det så lite för att det ska vända och idag hittade jag känslan ute i det underbara vädret. Snön smälte, bländande solljus, fågelkvitter och vårkänslor som väcktes till liv-klockrent helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...