MASKROSBARN AV MIN TID

söndag 17 november 2013

Total felkoppling i hjärnan!

Vårkänslor en sen höstdag - hur konstigt kan det bli egentligen?

Så kände jag när jag stod och krattade de sista löven hemma på gården idag. Solen sken, det var varmt. Gräset är fortfarande grönt och doften från elden påminde om tiden innan Valborg. Total felkoppling i hjärnan. 

Nåväl, en helt underbar dag och jag kände mig för en gång skull utvilad när jag vaknade i morse (eller förmiddags får man väl säga:)

Har hunnit skingra tankarna när jag stod och krattade. Laddade batterierna efter några hektiska veckor fyllda med politik, bokskrivande, föreläsningar och möten med många intressanta människor. Många tankar, idéer och funderingar har skapats som alltid. Tid för reflektion har tyvärr fått stå tillbaks. 

Konstaterade än en gång att "sova på saken" gör saker och ting klarare. Pusselbitarna brukar oftast falla på plats. Ibland gillar man motivet som växer fram. Ibland inser man att man behöver slipa till några bitar. Ibland inser man att man måste börja om med ett nytt pussel...

En sak är säker, man ska inte stanna upp och analysera för länge. Lita på magkänslan. Reagera och agera eller köp att vissa saker är bara som de är och gå vidare. 


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...