MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 25 december 2013

Det blev en helt underbar jul - äntligen fick jag tillbaks mitt Puck-Monster!!

Om man inte har någon släkt att fira jul tillsammans med, ja, då får man göra det i goda vänners sällskap!

Det blev en alldeles underbar jul som började med ett besök i Norrstrandskyrkan som öppnat upp dörrarna så att ingen ska behöva sitta ensam på julafton. Även om jag blev ett sådant där stressmonster som jag absolut inte ville bli, var det värt att få träffa de som lägger ner sin själ för att hjälpa andra och önska dem en riktigt god jul! 

Därefter tog Tomtemor med sig familjen och åkte till finaste vännen min och hennes nära och kära! 

Och jag kan ju avslöja en sak:-) Konstapel Kopparklint överraskade mig med den bästa julklappen jag fått på många år... 

Jag fick ett Pac-man (Puck Monster) spel! Likadant som jag hade när jag var liten och som försvann tillsammans med alla mina andra leksaker när mamma flyttade en av alla gånger. Ofta har jag tänkt på det där spelet och bedrövat mig över att jag inte har det kvar av nostalgiskäl. Det var många timmar som jag skingrade oroliga tankar med hjälp av Puck Monster och Donkey Kong, vilket jag berättat för älsklingen några gånger. 

Och jag har skojat om det när han frågat vad jag önskar mig i födelsedagspresent eller julklapp... 

Han har alltid tyckt så synd om mig eftersom han i princip har kvar alla sina leksaker och jag inga, så han tyckte väl att han skulle köpa tillbaks lite av min barndom. Han har letat jorden runt efter ett sådant där vintage spel och till slut hittade han ett i England med originalkartong. 
Nu är det mitt!!

OCH jag kan bara konstatera att jag fortfarande har The skills!! Rekordet tillhör givetvis mig av alla i familjen och så kommer det att förbli.


Glöm inte bort att gå in på julberättelsen i Värmlands Folkblad och rekommendera den på Facebook! 

Hjälp till med att sprida budskapet vidare och väcka en tanke för alla barn som inte har det så lätt!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...