MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 10 januari 2014

Inne i skrivbubblan... därav tystnad!

Fotograf: Malin Berglund - The very best.
Under jul och nyår började jag skriva på allvar igen. Uppföljaren till: Det som inte syns, är faktiskt lite jobbigare att komma igenom än den första. Mycket av det som hände tiden mellan jag var 16 år fram till idag, ligger färskare i minnet och mycket handlar om mamma.

Jag vet att jag varit mer inaktiv med bloggandet och twitter det sista... 

När jag skriver isolerar jag mig totalt i mitt skrivrum. Rutiga flanellskjortan och mysbyxorna på. Levande ljus tända. Skrivspellistan "Allis chill" som jag har på Spotify, står på repeat. Håret åt alla håll, mörka ringar under ögonen. Lättirriterad om någon stör mig. Äter minimalt (mest råa morötter och blomkål av någon anledning:). Dricker alldeles för mycket kaffe och sover alldeles för lite. 

Alla tankar, gamla texter och reflektioner måste fångas in i mitt nät och bearbetas. En del får sitta fast ett tag, en del kan jag plocka bort direkt. Sedan finns det de som jag inte trott från början skulle dyka upp men som blir viktiga pusselbitar.



Så har min tillvaro sett ut sista tiden och kommer fortsätta göra det ett tag framåt. All min fritid kommer att gå åt till detta...


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...