MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 7 december 2009

Fighter Extreme 2009 var helt ok!

Så, då har man varit iväg på Fighter Extreme galan där vi bjöds på många bra matcher i Shootfighting, Thaiboxning, MMA och Submission Wrestling. Mellan matcherna var det uppvisning i bl.a Krav Maga (Israeliskt självförsvars- och närstridssystem) vilket var riktigt intressant att se.

***
Jag måste faktiskt säga att visst är det speciellt att se det live från ringside mot att se det på tv! Jag blev än mer inspirerad att driva kampsportsfrågan framåt och jag måste faktiskt erkänna att lite sugen blir man på att börja med något igen:-)

***
Det var en del riktigt bra matcher och den som bl.a imponerade mest var faktiskt tjejmatchen i Thaiboxning mellan Maria Olsson från Södermalms Shaolin Top TeamSweden vs. Linn Wennergren från Fighter Muay ThaiSweden - vilken kämparanda och glöd och det är riktigt kul att se att tjejer också kan!


Därefter kom givetvis min favoritgren - MMA! Bl.a. vann Victor Cheng mot Sebastian Baron och där Christoffer Svensson (tillhörande team BTB gym i Karlstad) gick upp mot Dominik Tschense och vann! ***

Nu får man som vanligt hålla tillgodo med UFC samt följa The Ultimate fighter tills det blir dags för The Zone FC show "EVOLUTION" den 27 mars 2010.

***

Med hänvisning till mitt tidigare inlägg ang. Kampsporter/MMA och alla dessa debatter som pågått kring ämnet det senaste, kan jag med glädje säga att det var högt säkerhetstänk och domaren skötte sig exemplariskt!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...