MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 4 december 2009

Jag har blivit kallad både blodtörstig och sjuk!

Det finns några ämnen som alltid väcker uppmärksamhet när man tar upp det och där det alltid kommer fram tyckare. Ett sådant ämne är kampsport.

Debatten har varit het som vanligt, men det är inget nytt att det uppkommer debatter kring ämnet med jämna mellanrum. Jag bloggade om det för en tid sedan och JA, jag tycker om MMA om någon nu missat det:-) och jag tycker att alla kampsporter ska vara tillåtna i Sverige av olika anledningar (se vidare i tidigare inlägg).

Jag ser med spänning fram mot helgens Fighter Extreme gala nu i helgen. Det går av stapeln på Svenska mässan i Göteborg och det är samband med Fitnessfestivalen & Luciapokalen - fullspäckat med sevärdheter!

När jag berättade för en god vän att jag skulle dit och se på det, skakade han bara på huvudet och undrade varför jag var så blodtörstig:-) En annan orkade inte diskutera med mig och sa bara att det är sjukt att man vill se på sådant. Tja, smaken är som baken. Jag till exempel reagerar precis på samma sätt när människor talar om för mig att de ska gå på circus:-)

Nåväl, jag tror iallafall att det kommer bli bra matcher och det ska bli riktigt riktigt kul att få se dem live från närmaste håll som går att få tag på:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Cirkus är väl inte så illa, det är när det blir tal om fotboll som jag får klåda. Själv blev jag hemskt besviken när Anderson Silva fick in triangeln på Sonnen. Jag hade hoppats på ny mästare.

/calle

Vivian...

Vivian...