MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 6 mars 2012

Döm inte hunden efter håren...döm inte mig efter mina favvoserier :-)

Jag satt och skulle svara på ett frågeformulär där jag bl.a. skulle fylla i min favoritserie. Jag insåg då att både jag och konstapel Kopparklint förmodligen har lite speciell smak. Samtliga serier har sin egna lite sjuka twist och är kanske inte alltid är helt rumsrena MEN de är riktigt bra!

Sex, droger, organiserad brottslighet, mord, våld, vampyrer, Ove och gynekologi - låter inte så där jättebra när man lägger fram det så där men ack så underhållande det är!



Här kommer i alla fall min topp 6 med totalt 11 serier!

Plats nr 1:  
Californication (Fredrik vill betona att Hank Moody är kung:) - svart komedi om sex, drugs and rock´n roll eller om man ska vara korrekt, sex-, drogmissbruk samt relationsproblem:-).

På samma plats: Solsidan - Svensk humor när det är som bäst!


Plats nr 2: Sons of Anarchy - om en kriminell mc klubb och polisens arbete med att stoppa dem 

På samma plats: Game of thrones - fantasy när den är som bäst

Plats nr 3:
Breaking Bad - om en kemilärare som får cancer, saknar sjukförsäkring och börjar tillverka metamfetamin som han låter en av sina gamla elever sälja för att få ihop pengar till sjukhusräkningarna.  

På samma plats:
True Blood - den bästa vampyr/varulv/shifter - serien


Plats nr 4:  
Weeds - maken dör hastigt och lämnar kvar sin fru Nancy Botwin och sina två barn som får svårt att klara sig ekonomiskt. För att klara samma levnadsstandard som tidigare börjar hon sälja marijuana...

På samma plats: 
Life


Plats nr 5:  
Dexter - kriminalteknikern som har till hobby att mörda mördare

På samma plats:
House M.D.


Plats nr 6: 
Gynekologen i Askim - ja, vad ska man säga...


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...