MASKROSBARN AV MIN TID

söndag 12 maj 2013

Se bakåtsträvarna som en drivkraft...



Vi pratade om bakåtsträvarna som ibland kommer i ens väg under livets gång... 

Jag sa till henne att man får försöka se dem som en drivkraft. Med hjälp av den, visa att man faktiskt är så mycket bättre. Omvandla deras negativa energi till positiv. Påminna sig själv om att man ligger flera steg framför. Sträcka på sig. Lämna dem bakom. Njuta av vetskapen om att ens liv är så mycket mer spännande än deras. Att man har något som de är avundsjuka på. 

Beviset finns i all den energi de ständigt lägger ned på att lägga sig i ditt liv, direkt eller indirekt...


Hon sa till mig att hon vet men att det ibland är det svårt. Jag sa att jag vet. Det är svårt att hela tiden veta att det finns - den oändliga bitterheten, avundet, lättjan som driver fåtalets skara. 


Det goda vinner dock i längden. Innerst inne vet vi när tvekan knackar på ens dörr. Vi måste bara påminna varandra om det. Hjälpa varandra att inte vackla, agera i affekt, lägga oss på en bråkdels av samma nivå. 


Istället hjälpa varandra att känna drivkraften och bara låta de andra stå kvar och vara bittra medan vi lever våra liv och bygger vår framtid!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...