MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 26 december 2012

ABBA äger!

Nyss sett på dokumentären om ABBA. Man får en liten glimt av hur stora de verkligen var när man tittar på denna serie, helt otroligt! Det finns nog inget band som ger mig sådana olika känslor inombords som deras låtar gör. 

Många av deras låtar får mig att tänka på flera personer som betytt mycket för mig under min barndom. Samtidigt som många minnen skapats genom mitt vuxna liv åren tillsammans med deras musik eftersom den är tidlös. 

Jag kan ärligt säga att det nog inte går mer än en månad utan att jag lyssnar på dem :) 

Lite ledsamt är det när man än en gång hör om att medlemmarna 1982 bestämde sig för att ta en paus från ABBA och inte än, 3 decennier senare, har återförenats. 

Men å andra sidan vilken kärlek och passion klarar av den pressen som de levde under...

Simply the best!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...