MASKROSBARN AV MIN TID

torsdag 6 december 2012

Medverkar i två julbilagor på samma dag!

Stort reportage i dagens Värmlands folkblad!
Med utdrag från min bok och hur illa alkoholen rimmar med att julen är barnens högtid...

Under julledigheten tycker många att man kan belöna sig med ett glas vin eller glögg för att koppla av men det har helt motsatt effekt eftersom man oftast är utarbetad efter en lång arbetsperiod. Kroppen blir mer sliten av alkohol. Att använda alkohol för att komma ned i varv och koppla av är dessutom fel anledning att dricka...

"Att dricka alkohol när man utarbetad och behöver vila är ingen bra idé..."
"Om man dricker för att kunna koppla av ser jag det som en varningsklocka"
-Marléne Lund Kopparklint i VF:s julbilaga
Julen är barnens högtid och jag tror knappast att alkohol finns med i deras bild av den. Det tycker jag man ska ha med sig innan att man ska bunkra upp med alkohol inför helgen eller kanske hämta hem från Tyskland-är det verkligen nödvändigt?

...Sedan var det det stora reportaget i ALLAS veckotidnings specialnummer som kom ut idag också. Men det bloggar jag om i morgon!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...