MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 30 augusti 2011

Apropå stanna i kurvanförare och filegoister-det finns kategori till...

Ok. Kanske har jag haft en dålig dag i trafiken igen. Kanske är jag lite gnällig. Kanske är det med glimten i ögat. Kanske är det så att mången sanning har dolts i gyckel...

Låt mig presentera Parkeringsegoisterna...

Varför är det så att när vissa väntar på en parkeringsplats stannar de mitt i vägen och helst ställer de bilen diagonalt så att ingen annan kan komma förbi och leta vidare efter en annan plats.
?
Det finns vissa som parkerar så nära ens egen bil så att man får klämma sig fram för att nå den. Är det en riktigt "bra" dag har jag givetvis på mig min vita kappa
...!
Är det svårt att bara ge ett litet tecken, när man står och tror att en plats strax ska bli ledig och vederbörande bara ska lasta in saker för att sedan fortsätta handla? Helst passar de på att sätta sig en stund i bilen också för att göra, ja, ingenting...
?
Eller de som lämnar sin plats. Hur lång tid kan man egentligen ta på sig för att komma ut från platsen? Jag försöker skynda mig så fort jag bara kan om jag ser att en bil är intresserad av att ta över min plats. En del ska kolla mobilen först, kolla makeupen, se i kassarna vad man handlat etc.
?
Det här med linjer är ett kapitel för sig. Stå på linjen. Stå över linjen, i den andra rutan. Stå med framändan över linjen. Eller varför inte ta två platser på en gång.
...
Det här med avstånd är också fascinerande. Hur tänker man när man parkerar in någon eller lämnar så litet avstånd bakåt så att man får en smärre svettattack innan man trixat sig ut. Om man överhuvudtaget tar sig ut.
...
Dubbelparkerarna är en klass för sig. Här tror man att alla har all tid i världen eftersom man tvingar andra att snällt stå och vänta bakom när dessa har möte och inte tar sig förbi utan att krocka...
...
Lackmarodörerna - Oh, detta kan reta gallfebern på mig. Jag har alltid uppfostrat mina barn till att INTE slå upp dörren i sidan på bilen bredvid. Jag tittar mig också alltid för innan jag öppnar. Det är tråkigt att inte alla andra gör det. Det värsta är de struntar i att de gjort det och bara drar. Så står man  där med en skada i lacken. Smitning kallas det för...
!!!

Kopparklint´s topp 10 över märkligt beteende i trafiken:
 
Plats 1-5:
http://marlenekopparklint.blogspot.com/2008/12/stanna-i-kurvanforare-och-filegoister.html
Plats 6-10:

http://marlenekopparklint.blogspot.com/2009/12/med-risk-for-att-uppfattas-som-gnallig.html

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...