MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 25 april 2012

Egypten-Örebro-Karlstad, Fortsatt förnyelse, Förtroendebyggande samtal, Kent Persson, Könstympning, Nämndsammanträde...

Underbart!

Visst var jag trött när jag kom hem från Egypten tidigt i går morse. Visst hade jag lätt till övertrötta skratt när jag coachade helt underbara förtroendevalda i Örebro under gårdagen. Visst gick ögonen i kors på mig när jag avslutade kvällen med att ha utbildning i förtroendebyggande samtal för ett underbart gäng med Örebroare från länets alla hörn och kanter. Visst var jag ganska mör när jag hade nämndsammanträde hemma i Karlstad idag.

...men...

Det är dock värt det och det är så givande! Det  är en underbar känsla att kunna vara med och utveckla politiken samt fortsätta jobba för vårt partis fortsatta förnyelse!

Jag möttes också av flera glädjande nyheter!

1. En av mina favoritföreträdare har blivit utsedd till partisekreterare. Bättre lämpad person till detta häftiga uppdrag får man leta efter. Är det någon som alltid jobbat hårt för att vårt parti ska utvecklas framåt så är det Kent Persson. Han har också alltid prioriterat den moderata förnyelsen och sett hur vi måste jobba för att nå framgång. 

Det här är extra roligt eftersom han och jag, för bara några veckor satt och pratade om hur viktigt det är att vi fortsätter jobba vidare i samma anda som vi gjorde med satsningen Välkommen till verkligheten...

Verkligen lycka till Kent!

2. NWT publicerade min berättelse: "Berövat liv och kvinnlighet" (debattartikel) om könsstympning på flickor, trots att den var ganska stark men som herr Barvå sa: Det är ett viktigt ämne som verkligen behöver lyftas på olika sätt, så....

Del 2 - "Varför talar vi så sällan om det", i debattserien publicerades 2 dagar efter. Samma ämne men undertecknad av de 3 M:en...

Som sagt helt underbart!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...