MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 20 december 2011

Efterlysning: Min julkänsla har varit borta hela december-jag skulle gärna vilja ha tillbaks den från förra året! Tack på förhand...

Det här är nog första året som jag så nära jul fortfarande inte fått någon julkänsla. Mycket märkligt och lite ledsamt får jag nog säga. Julklapparna är inköpta och klara, julgodiset färdigt och pynt finns på plats (dock inte granen och alla tomtar för det åker fram på uppesittarkvällen)-det enda som saknas är den där riktigt mysiga julkänslan.

Kan kanske bero på att det varit mer än stressigt de senaste månaderna och att man fortfarande är upp i varv eller det faktum att vi mitt uppe i allt flyttat från Stadshuset till KCCC på jobbet.

Antar att jag verkligen får lägga ner mig nu omgående för att finna känslan. Jag får ladda upp med doftljus som luktar pepparkaka & kanel, lite glögg & pepparkakor, rulla köttbullar, spela julmusik etc så kanske det kommer, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till!
Kanel and Pepparkaka
Johan Glans förstör julen...

PS. Jag har i alla fall något att se fram under morgondagen - var uppmärksamma på en annorlunda julberättelse i morgondagens NWT (förhoppningsvis:-)!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...