MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 10 december 2011

Mitt sorgearbete=praliner och kola...

Det börjar kännas lite bättre nu efter vi förlorade vår ögonsten Bianca för ett par veckor sedan. Visst gör det fortfarande ont och jag vet att det kommer att göra det ett bra tag framåt men tiden läker alla sår successivt. Nu handlar det om att bevara de fina minnena efter henne i hjärtat och klara av att tänka på henne utan att börja gråta...
 
Jag har i alla fall försökt skingra mina tankar med att göra min årliga laddning med chokladpraliner och kola som jag ger bort till speciellt utvalda personer varje jul och självklart har på plats här hemma till familjen.
Det blev det som vanligt min specialkola med smak av Chili & Ingefära som av någon anledning gick åt väääldigt snabbt förra nyårsfesten som vi hade här hemma:-)

I övrigt har jag gjort följande pralinsorter:


Bailey´s tryffel, marsipan & kaffebönor - Vit & ljus choklad
Cappuchinotryffel
Vit tryffel med smak av lime & konjak - Ljus choklad
Cocosdrömmar . Ljus choklad
Nötnougat (hackad mandel) - Ljus choklad
Valnötsbitar - marsipan med smak av rom - Mörk choklad
Trippelnöt - Ljus choklad 

och sist men inte minst....

Ingefärakola med chili & Citronkola & Cappuccinokola

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...