MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 11 maj 2012

I går grät jag när jag såg en filmsnutt och jag gör nu som jag blev tillsagd..

Se filmen som fick mig att börja gråta!

"Sprid budskapet vidare, länka till vår hemsida, lägg upp vår film på din hemsida/blogg/facebook..."

Jag talar om unga vuxna cancerdrabbade och i går hade jag förmånen att få lyssna Hanna Wekell som jobbar med sociala medier och kommunikation inom organisationen www.ungcancer.se/. Jag blev berörd och sprider gärna budskapet vidare och kommer fortsätta göra det framåt också!

(...)"Vi pratar ofta om de fina minnena. De stunderna då hjärtat hoppade upp och ner o de positiva känslorna styrde. Då vi skrattade så att magen värkte o vi kände kärlek. Vi vårdar de här stunderna. Insuper känslan de ger oss. Fotograferar, filmar, lagrar. Som min vän Navid brukar säga: ”Vi trycker på spara-knappen”. Efteråt berättar vi med iver om de här stunderna, vill dela med oss, vill att alla ska höra, att alla ska få känna glädjen.


Men vi talar sällan om smärtan. Om dagarna då vi vaknar o helst vill somna om. Dagarna då vi sätter oss upp i sängen o kroppen skriker av rädsla för att möta dagen. Dagarna då vi tittar oss själva i spegeln o inte känner igen ett enda drag. Då man försöker sätta upp mål, samla kraft och positiv energi, men allt slutar innan man ens börjat. Dagar då man helt enkelt inte vill. Inte kan. Inte orkar."(...)
- Läs hela blogginlägget som finns på Ungcancers hemsida och "Den viktigaste bilden"

Detta är en viktig fråga och självklart ska den lyftas. Gör det du med!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...