MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 22 maj 2012

I kväll efter gruppmötet irrade jag än en gång bort mig i metropolen Karlstads bussdjungel...

Hur svårt kan det vara att åka buss egentligen? För fru Lund Kopparklint är det uppenbarligen väldigt svårt. Den här gången följde dessutom Malin med mig och skulle försäkra sig om att jag kom på bussen ordentligt och inte behövde vänta på den ensam. Jag fick dessutom låna hennes respass (eftersom mitt låg i säkert förvar på hyllan hemma) så att jag skulle slippa krångla med sms-biljett.

Vad händer? Jo, jag hade givetvis skrivit in fel på kollplatsen.se och slängt om "Till" och "Från" så att alternativen inte stämde. Det kom alltså ingen buss av förklarliga skäl. 

Det är inget ont som inte har något gott med sig. Under hela tiden av väntande och promenader fram och tillbaks hann jag träffa flera trevliga människor som fick mig att glömma ilskan över min egen klumpighet och oförmåga att få till det rätt i Karlstads/Värmlands bussdjungel...


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...