MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 14 januari 2013

Vissa saker förstör ens liv för alltid...

Bild: http://www.moderat.se/
...att bli våldtagen sätter sina spår för resten av ditt liv. 

Idag har man både hört och läst om det fruktansvärda som hänt en ung kvinna i Sundbyberg. Tidigt söndagsmorgon överfölls hon och våldtogs av 5 män på gatan. 

"Kvinnan var på väg hem på Tulegatan och kom i riktning från pendeltågsstationen, men hon hade inte åkt tåg. Vid Fredsgatans korsning överfölls hon bakifrån av fem okända män."
-DN

Varje gång jag sådant här kommer till min kännedom knyter det sig i min mage och jag blir illamående. 

Varje gång någon/några utsätter en annan människa för dettta fruktansvärda brott, så ger man offret ett djupt svårläkt sår som förhoppningsvis blir ett ärr tids nog. Men för många bleks inte ärret med tiden utan märks tydligt inombords och påminner ständigt om det fruktansvärda som hänt.


"Det gick inte att komma undan. Hon visste vad tryck över bröstet, svårigheter att andas, hjärtklappning brukade kallas: Ångest. Hon hade känt det förut. Nu kom det över hemne med dubbel styrka. Om man kunde dö av detta skulle hon göra det nu. Att glömma var helt omöjligt.

Från och med nu fanns ett minne som skulle följa henner resten av livet."
(Ur min bok: Det som inte syns)

Mina tankar går till den unga kvinnan som under helgen utsattes för en brutal våldtäkt. Det finns inga ord som hjälper eller lindrar i detta nu eller för lång tid framöver. Det enda man kan hoppas på är att att en inre styrka finns och att det finns många personer runt henne som hjälper och stöttar. Ger henne tid, tröst och kraft så att bördan lättare går att bära. 

Ett steg i taget...

Ingen har tyvärr gripits för överfallet. Västerortspolisen vill ha in tips som kan leda till att förövarna grips.

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...